Villkor
Villkor Skandinavisk Elinstallationer
Vill du läsa mer om våra villkor?
PRIS
Priserna baseras på en utbildad yrkesman som arbetar med rätt förutsättningar. Även administrativt arbete och sociala avgifter är inkluderade. Arbete förutsätter vardagar kl. 7:00- 16:00, bokad tid.
– Ingen startkostnad, minsta debitering 2h. Vi debiterar för tiden som tas.
– Tiden räknas från Heimdalsgatan, Sigtuna – till avslutat arbete från att vi lämnar parkering.
– Material debiteras vid behov enligt grossisternas listpriser, för tydligare prisbild kontakta kontoret.
– 781,25 :-/h inkl. moms, varje påbörjad timme debiteras. (547:med 950/h inkl. moms efter ROT:-)
Jour arbete enligt överenskommelse.
– Resa 675:-/st, till och från arbetsplats inkl parkering och trängselskatt.
Vi erbjuder även fastpris på önskat arbete. Skicka gärna in bilder och en beskrivning.
GARANTI / FÖRSÄKRING
Vi erbjuder 2 års garanti på vårt arbete. Det är kundens uppgift att se om arbetet är försäkrat av sitt försäkringsbolag.
Garanti på produkter ser olika ut beroende på vad leverantörerna har för garanti, garantitiden står på våra produkter.
Vi erbjuder tyvärr inte garanti på produkter som kunderna köper själva.
FAKTURERING & BETALNING
Faktura skickas efter utfört arbete och orderbekräftelse skickas innan arbete utförs via e-post. Privatpersoner har vanligtvis en förfallodag på 14 dagar, viss avvikelse kan ske om det önskas, kontakta kontoret.
Företag har en förfallotid på 30 dagar.
Betalning sker till företagets bankgiro som står på fakturan.
Kompletterande uppgifter för ROT-avdrag efter att fakturan skickats tillkommer med 250kr/faktura. Kunden ansvarar för rätt uppgifter inkommer vid bokning.
BOKNING
Arbetet avser föreskriven tid för varje tjänst. Extra arbete tillkommer med en kostnad om 781 kr/h. Sen avbokning debiteras med 1250kr. Utebliven avbokning debiteras med 1950kr.
Tid för betalning (Konsumenttjänstlagen §41)
Avbeställning (Konstumenttjänstlagen §42)
ROT-AVDRAG
Vi gör ansökningen till skatteverket för er skattereduktion. Vi kommer därför behöva ert personnummer och fastighetsbeteckning (Hus) eller personnummer, bostadsrättsföreningens organisationsnummer och lägenhetsnummer (Bostadsrätt).
(För mer info läs mer på skatteverkets hemsida här)
GDPR
• Personuppgifter kommer att användas i syfte för att ansöka om ROT-avdrag.
• Personuppgifter kommer att lagras i vårt kundregister så länge vi är verksamma.
• Personuppgifter kommer delas med Skatteverket.
• Personuppgifter kommer inte att överföras utanför EU.
• Du tar bort dina personuppgifter genom att kontakta oss skriftligen på info@skand-el.se genom att kontakta oss skriftligen på info@skand-el.se